duminică, 7 octombrie 2018

“BRIDGES OVER OPENED MINDS” (B.O.O.M.)



Stimati părinţi, dragi elevi,

Începând cu 1 septembrie 2018, Şcoala Gimnazială “Nicolae Iorga”  implemenetează un proiect European Erasmus+ KA229
 BRIDGES OVER OPENED MINDS”  (B.O.O.M.)
   realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+, acţiunea KA2 – parteneriate strategice în domeniul şcolar, cu numărul de referinţă 2018-1-RO01-KA229-09407
Perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului este 1 septembrie 2018 – 31 august 2020.
Partenerii de proiect:
1.      Şcoala « Nicolae Iorga » Bacău, Romania – coordonator
2.      Instituto comprensivo Statale Adelaide Ristori – Napoli- Italia
3.      Szkola Prumasa Tysiaclecia Stefana Kardynala – Polonia
4.      Skola « Matija Gubec, » , Cernik, Croatia
Publicul ţintă : elevii de 10-14 ani.
Beneficiarii sunt 25 de elevi în mod direct şi  în mod indirect, alţi 600 de elevi, cât şi 12 cadre din scoala noastra. 
Din punctul de vedere al elevilor, impactul il constituie atât beneficiul lingvistic cât şi informaţiile de ordin cultural. În urma participării la activităţile de proiect elevii vor deveni, pe de o parte mai constienţi de importanta integrarii sociale a unor categorii de elevi care fac parte dintr-un mediu defavorizat, mai cooperanţi dar şi mai implicaţi in activităţile educative.
Din puctul de vedere al profesorilor, impactul vizează în primul rând dezvoltarea abilităţilor profesionale, a bunelor practici în predare-învaţare-evaluare, beneficii lingvistice prin folosirea limbii engleze, cât şi beneficii interculturale, prin descoperirea culturii ţarilor implicate în proiect.
Prin colaborarea strânsă între şcolile implicate în acest proiect, elevii noştri vor fi încurajaţi să participe la activitatile proiectului, să studieze, să cerceteze şi să comunice. Comparând realităţile sociale ale ţărilor partenere, elevii vor înţelege aspectele pozitive şi negative, vor putea aduce propria lor contribuţie la îmbunătăţirea procesului educaţional la nivel european.
Obiective :  Acest proiect promovează incluziunea socială şi vizează :
-dezvoltarea competenţelor cheie ale elevilor (TIC, lingvistice);
-Implementarea unei dimensiuni europene culturale printre participanti ;
- încurajarea unui spirit tolerant si a unei minti deschise catre diversitate europeana,
- dezvoltarea creativităţii, comunicării şi promovarea lucrului în echipă;
- reducerea ratei de abandon şcolar in randul şcolilor partenere.
Rezultatele proiectului :
In urma derularii celor doi ani de proiect, elevii vor realiza un ziar multicultural, logo-ului proiectului, un  dictionar inovativ si un manual e-learning ;
Echipa de management  are urmatoarea componență:
1.      Prof. Umbrarescu Mariana- director, reprezentantul legal al instituţiei
2.      Prof. Dumitrașcu Elena-Sofica, coordonator , responsabil   implementare proiect
3.      Prof. Costea Cristina Oltita, responsabil diseminarea rezultatelor
4.      Prof. Guraliuc Lucia, responsabil coordonarea activităţilor sportive
5.      Prof. Bulai Norina Daniela, responsabil evaluare a proiectului
6.      Prof. Uricaru Doina,  responsabil selecţie grup ţintă,
Echipa membrilor proiectului strategic ERASMUS+ :formata din cadre didactice din scoala ( Activitati de invatare si reuniuni transnationale :

 În proiect sunt prevăzute doua reuniuni transnaţionale pentru cadre didactice şi cinci mobilităţi pentru 25 de elevi  în cadrul cărora se vor derula  activităţi transnaţionale de învăţare, predare şi formare desfăşurate în perioade diferite dupa cum urmează :
1.      Decembrie 2018- România – mobilitate elevi
2.      Aprilie 2019 Polonia - mobilitate elevi
3.      Mai 2019 – Italia – reuniune trasnationala cadre didactice
4.      Noiembrie  2019 -Croatia - mobilitate elevi
5.      Martie 2020 Italia. mobilitate elevi
6.      Aprilie 2020– Romania mobilitate elevi
7.      Mai 2020 Croaţia- reuniune trasnaţională pentru cadre didactice
Toţi partenerii vor contribui în mod complementar la derularea proiectului. Responsabilitatile comune ale partenerilor vor privi producerea materialelor, aranjamentele pentru vizitele educaţionale, monitorizarea comunicării elevilor,etc. Cele mai multe dintre aceste activităţi pot fi desfăşurate într-un mod interdisciplinar, implicând diferite clase şi subiecte. În timpul mobilităţilor, comunicarea se va face în limba engleza, dar toţi vor încerca să înveţe cuvinte comune şi expresii din limba ţării gazdă.
Abilităţile şi competenţele dobândite în timpul implementării acestui parteneriat  îi vor ajuta pe toti participanţii direcţi să se dezvolte atat profesional cat şi personal.

Prof. Coordonator
Dumitraşcu Elena Sofica


3 comentarii: